Odpowiedzi

2009-11-07T21:46:28+01:00
Któl Edyp nie może być obarczany winą ani karą. Nie miał wpływu na swój los. Nad jego życiem ciążył klatwa, fatum. Nie mógł przewidzieć losu. Nie ważne co by robił i tak by przepowiednia sie spełniła.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T22:52:45+01:00
Główny bohater jest dąży do poznania zabójcy Lajosa, to jest jego winą. Sam na siebie nieświadomie karze. Edyp jest igraszką w rękach bogów. Jego klęska jest nieunikniona, ponieważ wisi nad nim FATUM. Edyp grzeszy pychą, jest przekonany o swojej wartości, ma zbytnie zaufanie do swojego rozumu, wydaje mu się, że oszukał przeznaczenie, przechytrzył bogów i dlatego błędnie rozpoznał sytuacje. Edyp popada w winę tragiczną: niezawinioną, ale sprowadzająca na siebie klęskę , karę, pokutę. Edyp jest jednocześnie winowajcą i ofiarą. Według tezy starożytnych; CZŁOWIEK NIE MOŻE UCIEC OD SWOJEGO LOSU, MOŻE SIĘ BUNTOWAĆ, ALE I TAK WYPEŁNI SWÓJ LOS.
2 4 2