Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T21:57:03+01:00
X + y = x*y
x * y - x - y = 0
x * y - x - y + 1 = 1
(x - 1) * (y - 1) = 1


Iloczyn dwóch liczb całkowitych wynosi 1.
1 *1 = 1
(-1) * (-1) = 1

Zatem:
I) x - 1 = 1 oraz y - 1 = 1
x = 2 lub y = 2

I) x - 1 = -1 oraz y - 1 = -1
x = 0 oraz y = 0

Odp. Istnieją dwie pary (x, y) spełniające to równanie. Są to (2, 2) oraz (0, 0).
5 3 5
2009-11-07T21:58:12+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-11-07T22:00:22+01:00