Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T22:23:22+01:00
Chyba chodzi o tkankę okrywającą :P

Tkanka Okrywająca:
- Skóka ; rodzaj komórek: żywe; liczba warstwa komórek: jedna; struktury umożliwiające wymianę gazową: aparaty szparkowe; warstwa ochronna: kutykula
- Korek ; rodzaj komórek: martwe; liczba warstwa komórek: wiele; struktury umożliwiające wymianę gazową: przetchlinki; warstwa ochronna: brak

Tkanki okrywające:
- występowanie: pokrywają wszystkie organy roślin

Funkcje:
- izolacja wewnętrznych tkanek przed szkodliwymi oddziaływaniami środowiska zewnętrznego
- pośredniczenie pomiędzy wnętrzem rośliny a atmosferą, glebą lub wodą

5 3 5
2009-11-07T22:23:39+01:00
Komórka Okrywająca.:
- Skóka
- Korek
* Miejsce występowania:
- zewnętrzna warstwa komórek.
* Funkcje tkanki okrywającej.:
- Ochrona rośliny przed urazami i czynnikami zewnętrznymi.
* Cechy charakterystyczne:
Cecha Skórka Korek
- Rodzaj komórek: żywe martwe
- Liczba warstwa komórek: jedna wiele
- Struktury umożliwiające aparaty szpar- przetchlinki
wymianę gazową: kowe.
- Warstwa ochronna: kutykula brak
2 3 2