Odpowiedzi

2009-11-07T23:08:42+01:00
Aseksualne:
a)umożliwia szybkie rozmnażanie się gatunku (wysoką płodność)
b)zdecydowanie ogranicza różnorodność genetyczną w stadzie gdyż bierze w nim udział jeden osobnik-samica
c)metoda wybierana wyłącznie w określonych warunkach środowiskowych (wysoka temperatura, duży dostęp do pożywienia, brak samców)

seksualne:
a) rozmnażanie odbywa sie w wolniejszym i skomplikowanym tempie
b) zapewnia wysoka różnorodność genetyczną w stadzie/gatunku
c) podstawowa metoda rozmnażania organizmów żywych rozdzielnopłciowych mogąca odbyć się w każdych warunkach

progesteron-przez ciałko żółte i łożysko (w czasie ciąży). Najważniejszy hormon wydzielany przez gonady (jajniki i jądra).
estrogen-wytwarzany w cholesterolu i w jajnikach
FSH-produkowany przez przysadkę mózgową
LH-przedni płat przysadki mózgowej(w gonadotoropach)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T23:21:25+01:00
Aseuksualne:ograniczenie różnorodności genetycznej, występuje jedynie w specyficznych, określonych warunkach środowiskowych, charakteryzuje się wysoki współczynnikiem płodności

Seksualne: wolniejsze tempo, bardziej skomplikowany proces, wysoka różnorodność genetyczna, możliwy w każdych warunkach.

progesteron -całko żólte, łożysko
estrogen-cholesterolu, jajniki
FSH-przysadkę mózgowa
LH- gonadotoropy
1 5 1