Biologia - Puls Życia , klasa 1 gimnazjum - tabelka z zadnia 4 na stronie 17 . Pomóżcie plis ; d

Cechy Oddychanie tlenowe Oddychanie beztlenowe

-Miejsce za-
chodzenia w
komórce

-Ilość
uwalnianej
energii

-Substancje
ulegające
przemianie

-Produkty
reakcji

-Przykłady
organizmów

3

Odpowiedzi

2009-11-07T23:08:01+01:00
-Miejsce zachodzenia w komórce: mitochondria; cytozol

-Ilość uwalnianej energii: duża; mała

-Substancje ulegające przemianie: glukoza; glukoza

-Produkty reakcji: energia, woda; alkohol etylowy

-Przykłady organizmów: ssaki; bakterie, grzyby


Mam nadzieję, że będzie dobrze ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T23:09:36+01:00
Miejsce zachodzenia w komórce
Oddychanie tlenowe : mitochondrium
Oddychanie beztlenowe : cytoplazma

Ilość uwalnianej energii
Oddychanie tlenowe : większa
Oddychanie beztlenowe : mniejsza

Substancje ulegające przemianie
Oddychanie tlenowe : glukoza i tlen
Oddychanie beztlenowe : glukoza

Produkty reakcji:
Oddychanie tlenowe : woda, energia
Oddychanie beztlenowe : energia

Przykłądy organizmów:
Oddychanie tlenowe : rośliny, zwierzęta
Oddychanie beztlenowe : drożdże

Też to miałam niedawno xDD

2009-11-07T23:15:55+01:00
1 A)mitochondrium
B)cytoplazma
2 A) większ
B) mniejsza
3 A ) glukoza
B) glukoza
4 A) woda energia
B) energia
5 A) rośliny zwierzeta , bakterie (niektóre)
B)drożdże , bakterie (niektóre)