W czasie prawc wykopaliskowych wydobyto 45m³ziemi, z której usypano kopiec w kształcie stożka. Jego pole podstawy jest równe 54m². oblicz wysokosc kopca, pamiętając, że objetosc stożka jest równa jednej trzeciej iloczynu pola podstawy i wysokosci. Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T23:33:23+01:00
V stożka =⅓ pola podstawy ×h 45m³=⅓×54m²×h 45m³=18 h→h=45:18=2,5m odp.wysokość kopca wynosi 2,5m-pozdrawiam
2009-11-07T23:46:15+01:00
V = 1/3 Pp * H
45 = 1/3*54*H
H=135/54
H = 2,5

Pozdrawiam! :)
2009-11-07T23:47:01+01:00
V_s=1/3*Pp*h
45=1/3*54*h
45=18h
h=2,5