W pewnym gimnazjum są trzy klasy pierwsze.W klsie 1b liczącej 30 uczniów ,jest o 20% więcej uczniów niż w 1a,a w klasie 1c jest o 10% mniej uczniów niż w klasie 1b
a.ile uczniów jest w klasie 1a?
b.ile uczniów jest w klasie 1 c
c.o ile procent więcej uczniów jest w klasie 1c niż w klasie 1a
d.jaki procent wszystkich uczniów klas pierwszych stanowią uczniowie klasy 1b (odpowiedz podaj w zaokragleniu)

2

Odpowiedzi

2009-11-08T09:02:12+01:00
A=w klasie 1a jest 24 uczniów
b=w klasie 1c jest 27 uczniów
c=w klasie 1c jest o 89% uczniów więcej niż w klasie 1a
d=35%
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T09:03:20+01:00
1b-30
1a-80% z 30
1c-90% z 30

a)1a- 0,8*30=24

b)1c- 0,9*30=27

d)30/81 *100%=3000%/81= okolo 37%
6 3 6