Odpowiedzi

2009-11-08T09:17:56+01:00
25cm- 100%
x - 13%

x=13%×25cm÷100%
x=3,25 cm

4,5%- x
100%- 480l

x= 4,5%×480l÷100%

x=21,6l

100%- 2,5 km
270%- x

x= 270%×2,5 km÷100%

x=6,75km


1500 kg- 1000%o
x- 3%o

x= 1500 kg×3%o÷1000%o
x=4,5 kg


20000zł- 1000%o
x- 7%o

x= 20000zł×7%o÷1000%o
x=140 zł


4000kg- 1000%o
x- 1,5%o
x= 4000 kg×1,5%o÷1000%o
x=6kg

Poproszę o naj :D Za te piękne proporcje :)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T09:21:00+01:00
D) 13% z 25[cm]=13*25:100=325:100=3,25[cm]
e) 4,5% z 480[l]=4,5*480:100=216:10=21,6[l]
f) 270% z 2,5[km]=270*2,5:100=67,5:10=6,75[km]
g)3 promili z 1500 kg=0,003*1500=4,5[kg]
h)7 promili z 20 tyś.zł =0,007*20000=140[zł]
i)1,5 promili z 4t=0,0015*4=0,006t=6[kg]

Jak możesz, daj naj:*
Z góry dzięki:)
* - mnożenie
[ ] - jednostka :)
3 4 3
2009-11-08T09:55:46+01:00
D) 13%*25= 13/100*25=13/4=3 1/4cm
f) 270%*2,5km= 270/100*25000/1000m=27/10*25/10=675/100=6,75m
g) 3promile*1500kg=3/1000*1500kg=45/10=4 5/10=4 1/2kg
h) 7promili*20000zł=7/1000*20000=140zł
i) 1,5promila*4t=1,5/1000*400kg=15/10*1000/1*400=60/1=60kg

/- kreska ułamkowa
*-mnożenie
w wiekszości skracałam ale nie wiedziałam jak to napisać :)
3 2 3