Odpowiedzi

2009-11-08T09:18:23+01:00
Z zależności trójkąta o kątach 30, 60 i 90 stopni :)
przy kacie prostym mamy 15.
15 to a
wysokość drzewa to 2a = 15*2=30
a przeciwprostokątna czyli promienie słońca maja a pierwiastek z 3 = 15pierwiastek z 3
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T09:39:44+01:00
Z własności trójkąta 30,60,90 wiemy, że:
bok leżący naprzeciwko kąta 30 to bok a
przyprostokątna lężąca przy kącie 30 to bok a√3
przeciwprostokątna 2a

Dane:
a√3=15m
szukane: a

a√3=15m
a=15÷√3 (usuwamy niewymierność)
a=15√3÷3=5√3
√3≈1,7
a=5×1,7=8,5m
Odp. Wysokość tego drzewa wynosi 8,5m.
3 3 3