Odpowiedzi

2009-11-08T10:18:15+01:00
1.pomagała rządzić królowi.
2.giovanni bernini-twórca kolumny na placu św.Piotra w rzymie.
peter paul rubens
jan vermeer van delft- młoda dama grająca na szpinecie.
3.ponieważ wszystko w kościele było pokryte złotem albo marmurem.Wszystkie rzeźby były ogromne i pozłacane,to wszytsko było po to by przyciągnąć ludzi do kościołów, w czasie reformacji.
1 5 1
2009-11-08T11:11:47+01:00
2
kartezjusz sformulowal prawo zachowania pedufilozof,matematyk,fizyk
newton prawo powszechnego ciazeniafizyk,matematyk.filozof,astronom
rubens "trzy Gracje' malarz
rembandt stworzyl ok 400 obrazow, 300 grafik, tysiace szkicow i grafik, malarzi grafik
bernini-kolumnada na placu sw piotra w rzymie, budowniczy i rzezbiarz
bach kompozytor organist a
molier komediopisarz 'skąpiec' 'świetoszek'
3 mowimy ze cZasy baroku to czasy przepychu bo ta epoka charakteryzuje sie wielobarwnymi kompozycjami nieregularnymi ksztaltami cz wlasnie przepychem zdoben
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T12:33:47+01:00
1. Szlachta w polsce pełniła w swoim czasie bardzo ważne funkcję.Można by powiedzieć, że była ważniejsza od króla.To ona miała większą władę, mogła decydować o planach króla oraz zmnieniać jego decyzję.Bywało tak że to dzięki szlachcie zaostawali wybierani królowie.Tak właśnie było z królem Stanisławem Augustem Poniatowskim.Niezostał by królem gdyby nie przekupił najbogatrzych szlachciców, aby na niego głosowali.
2.Michał Anioł-Bazylika Św. Piotra
Leonardo Da Vinci-Monalisa
3.W czasach baroku ludzie byli pogaci.Ich domy, kościoły były przepełnione złotem oraz marmurem.Byli również bardzo pobożni.Oddawali cześć bogu w kościele jak i w domu.Modlili się o pokuj i życie.
1 5 1