Prosze o pomoc (prosze o dzialania)
zad.1
oblicz wysokosci rombu o przekatnych 6cm i 8cm orazo o boku 5cm.
zad.2
oblicz pole trapezu prostokatnego, ktorego podstawy maja dlugosc 11cm i 6cm, a ramie prostopadłe do podstaw rowna sie 8cm
zad.3
oblicz wysokosc trapezu, ktorego podstawa dolna rowna sie 10cm i gorna 6cm, a pole wynosi 56cm(kwadratowych)


z gory dziekuje za pomoc :]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T10:11:16+01:00
Zad1
są 2 wzory na pole rombu
P=d₁×d₂÷2
lub
P=a×h
Dane:
d₁=6
d₂=8
a=5
Szukane: h
układamy równanie:
d₁×d₂÷2=a×h
6×8÷2=5×h
h=4,8cm
zad2
P=(a+b)h÷2
a=11
b=6
h=8
P=(11+6)×8÷2
P=68cm²
zad3.
a=10
b=6
P=56cm²
h=?
P=(a+b)h÷2
2P=(a+b)h
h=2P÷(a+b)
h=2×56÷(10+6)
h=112÷16
h=7cm
2009-11-08T10:15:01+01:00
Zad. 1
h = ?
d1 = 6
d2 = 8
a = 5

P= d1 * d2
P = 6 * 8
P = 48

P = a* h
48 = 5 * h
48 podzielić na 5 = h
h = 9.6 cm

spr. 5 * 9,6 = 48
6 * 8 = 48
Odp. Wysokość rombu wynosi 9,6 cm

Zad. 2
P = ?
a = 11
b = 6
h = 8 ( ramie prostopadłe do podstaw )

P = 1/2 * ( a+ b) * h
P = 1/2 * (11 + 6) * 8
P = 1/2 * 17 *8
P = 17 * 4
P = 68 cm kwadratowych

Odp. Pole wynosi 68 cm kwadratowych

Zad. 3
h = ?
P = 56
a= 10
b = 6

P = 1/2 * ( a+ b) * h
56 = 1/2 * (10 + 6) * h
56 = 1/2 * 16 * h
56 = 8 *h
56 podzielić na 8 = h
h = 7 cm

Odp. Wyskość równa się 7 cm
2009-11-08T10:38:28+01:00
Zad1oblicz wysokosci rombu o przekatnych 6cm i 8cm orazo o boku 5cm.
P- pole rombu
P=(d₁×d₂):2 lub P=ah
d₁=6cm
d₂=8cm
a=5cm
(d₁×d₂):2=ah
(6×8)÷2=5h
24=5h
h=4,8cm

zad2oblicz pole trapezu prostokatnego, ktorego podstawy maja dlugosc 11cm i 6cm, a ramie prostopadłe do podstaw rowna sie 8cm

P=(a+b)h:2
a=11cm
b=6cm
h=8cm
P=(11+6)×8:2
P=136:2
P=68cm²

zad3.oblicz wysokosc trapezu, ktorego podstawa dolna rowna sie 10cm i gorna 6cm, a pole wynosi 56cm(kwadratowych)

b=10cm
a=6cm
P=56cm²
P=(a+b)h:2
56=(6+10)h:2
112=16h
h=112:16
h=7cm