1.Serek homogenizowany zawiera 20% tłuszczu. Ile tłuszczu jest w 15 dag tego serka?

2.W pewnym państwie liczba osób niepełnoletnich jest równa p , pełnoletnich w wieku poniżej 60 lat jest o połowę mniej, a pozostałych dorosłych jest k razy mniej niz osob niepełnoletnich. Napisz wyrażenie odpowiadające liczbie ludnosci tego panstwa.

3.Która liczba jest większa -1,75 czy -0,9?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T10:27:05+01:00
1.Serek homogenizowany zawiera 20% tłuszczu. Ile tłuszczu jest w 15 dag tego serka?
15dag=150g
20/100 * 150g=3000/100 g=30g
Odp. W 15 dag serka homogenizowanego jest 30g tłuszczu.

2.W pewnym państwie liczba osób niepełnoletnich jest równa p , pełnoletnich w wieku poniżej 60 lat jest o połowę mniej, a pozostałych dorosłych jest k razy mniej niz osob niepełnoletnich. Napisz wyrażenie odpowiadające liczbie ludnosci tego panstwa.
p-liczba osób niepełnoletnich
1/2p - l. osób pełnoletnich w wieku poniżej 60 lat
p/k - l.osób dorosłych
p+1/2p+p/k - ludność danego miasta

3.Która liczba jest większa -1,75 czy -0,9?
-0,9 ponieważ jeśli liczba jest ujemna, to ... im mniejsza tym większa:) Można to łatwo zobrazować na osi liczbowej. Rysujesz sobie oś, zaznaczasz 0, a po jego lewej stronie szukasz danej liczby. Im bliżej 0, tym większa.

Pozdrawiam:)
1 5 1
2009-11-08T10:27:15+01:00
Zad1
Cp=20%
mc=15dag
15dag-100%
x -20%
x=15x20÷100
x=3dag

zad2
p+½p+p÷k=1½p+p÷k

zad3
Większa jest liczba -0,9
2009-11-08T10:31:16+01:00
1. 100g - 20%
15dag = 150 g

20% × 100g = 20g
20g + 10g = 30g

2. p + ½p + p÷k

3. - 1,75 < - 0,9