Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T10:39:47+01:00
Jednym z najbardziej emocjonujących zjawisk astronomicznych jest całkowite zaćmienie Słońca. Niebo ciemnieje w ciągu dnia, a Słońce na pewien czas zanika. Zjawisko to jest widoczne w jakimś punkcie Ziemi co najmniej dwa razy w roku podczas nowiu Księżyca a Słońce, Księżyc i Ziemia ustawiają się wtedy wzdłuż jednej linii i Księżyc rzuca swój cień na Ziemię.
W obszarze cienia zaćmienie jest całkowite- Księżyc przez pewien czas zupełnie zakrywa Słońce. Obserwatorzy znajdujący się w półcieniu widzą jedynie zaćmienie częściowe- tarcza Księżyca przesuwa się na tyle Słońca, ale nie zakrywa go całkowicie.
22 2 22
2009-11-08T11:01:11+01:00
Przyczyną zaćmienia słońca jest księżyc, który okrąża kulę ziemską i czasami znajduje się w położeniu między słońcem a ziemią i wtedy zakrywa od tarczę słoneczną. Obserwator widzi zaćmienie, gdyż jest to cień księżyca, który pada na ziemię.
40 4 40