Proszę o szybkie rozwiązanie oraz podanie pełnych obliczeń :)
Zadanie1
W klasie 1a było 10 chłopców i 12 dziewcząt. Potem do klasy zapisało się jeszcze 3 chłopców. O ile procent zwiększyła się liczba chłopców.?

Zadanie 2
Do 300g trzydziestoprocentowego roztworu soli dolano 150g wody
A) O ile punktów procentowych zmniejszyło się stężenie soli?
B) O ile procent zmieniła się ilość soli w roztworze??

2

Odpowiedzi

2009-11-08T10:46:12+01:00
Zadanie 1)
100% - 10
x - 3
100x3:10= 30%
odp: Liczba chłopców zwiększyła się o 30%

Zadanie2)
mr = 300g
cp=30%
mc=150g

Sory ale drugiego nie umiem ;/
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T10:50:15+01:00
Zadanie1
3/10 * 100% = 30%

Zadanie 2
30% = mr/300
m rozp = 90g

x = (90/300+150) *100 %
x = (90/450)* 100%
x = 1/5 * 100%
x = 20% - odp a

odp b 30% - 20% = 10 p.p