Zadanko z PO. Proszę o rozwiązanie. Sam bym je zrobił ale nie mam czasu. 18 koleżanki. Przypomniało mi się o nim przed chwilą

Napisz jak postąpisz podczas udzielania pierwszej pomocy poszkodowanemu leżącemu na ulicy z nożem tkwiącym w brzuchu.

dla osoby która rozwiąże zadanie 50 ptk. PoZdRo

3

Odpowiedzi

2009-11-08T10:46:24+01:00
Gdy mamy do czynienia z ciałem obcym w ranie, nie można go wyjmować, ani specjalnie ruszać! Należy zastosować opatrunek stabilizacyjny "obandażowując" na około nóż tkwiący w brzuchu.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T10:52:20+01:00
1. sprawdzam puls chyląc się lekko nad poszkodowanym. starajac sie nie dotykac rannego.
2. zatrzymuję ruch
3. nie przenosze ani nie ruszam poszkodowanego
iż przez moja nie uwagę może sie pogłębić rana
4. dzwonie na karetkę
5. czekam na karetkę

W tym przypadku zdarzenia nie mogę pomuc rannemu iz większa szansa jest na
skutki uboczne w większym stopniu, pod żadnym pozorem nie wyjmuję noża ani go nie ruszam. Nie dotykam ciała iż później będą problemy z śledztwem.
2009-11-08T12:03:00+01:00
W tym przypadku nie należy ruszać noża a tym bardziej go wyjmować , szybko zadzwonić po karetkę a w czasie kiedy ona dojeżdża obandażować wokół noża aby jak najmniej ubyło krwi.