Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T10:51:36+01:00
Smożywne protisty nazywamy organizmami pionierskimi ponieważ dlatego że są samożywne jako pierwsze pojawiają się na niezmieszkanym teranie, nie potrzebują innego organizmu by funkcjonować.
3 2 3
2009-11-08T11:02:38+01:00
Protisty samożywne nazywamy organizmami pionierskimi ,ponieważ są organizmami żywymi, mogącymi przetrwać w skrajnym środowisku. Żyją w maksymalnych lub minimalnych temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach itp. Zazwyczaj są to porosty, sinice lub mszaki. Rosnąc na wyjątkowo ubogich podłożach, takich jak piaski czy skały, biorą udział w tworzeniu warstw gleby, przez co przygotowują podłoże dla innych, bardziej wymagających organizmów. Jako pierwsze pojawiają się w miejscach gdzie życie odbudowywane jest na nowo, np. po erupcji wulkanu, pożarze lasu czy łąki.
3 3 3