Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T12:09:14+01:00
Zadanie 1
C6H14-heksan
MC6H14=6*12+1*14=72+14=86u

%C=(6*12)/86*100%=83,72%
%H=(1*14)/86*100%=16,28%

Zadanie 2
C=12u C8H18-oktan
H=1u
8*12u=96u
18*1u=18u
96u:18u=16:3

Zadanie 3
2C60+1200(kwadratowy)--->120CO2
mc=12u
mO2=16u*2=32u
2*12*60=1440u-->m.fulerenu
120*32=3804u-->m.tlenu

mam nadzieję,że pomogłam:)
też to jakiś tydzień temu robiliśmy:)
1 5 1
2009-11-08T13:14:20+01:00
1.
mC-12u mH=1u
mC6H14=12u*6+1u*14=86u
%C=72u/86u*100%=83,72%
%H=14u/86u*100%=1628%

2.
mC-12u mH=1u
mC8H18=12u*8+1u*18=96u
mC/mH
96u /18u /:2
48/9 /:3
16/3
Stosunek tych pierwiastków jest jak 16 do 3


3.
2C60+1200²→120CO2
mc=12u
mO2=16u*2=32u
2*12*60=1440u - masa fulerenu
120*32=3804u - masa tlenu
Proszę;))
2009-11-08T13:16:59+01:00
1. heksan C6H14

m cząsteczkowa C6H14= 6*12u + 14*1u = 72u+14u = 86u.

%C = 72u/86u * 100% = 36/43 * 100% = 83,72%

%H = 100% - 83,72% = 16,28%

Odp. W heksanie 83,72% stanowi węgiel, a 16,28% stanowi wodór.

3 . 2 C60 + 120 O2 -> 120 CO2
mC = 12 u
mO2 = 16u*2 = 32u
2*12u*60 = 1440 u = masa fullerenu
120* 32u = 3840u - masa tlenu.

Odp. Potrzeba 3840u cząsteczek tlenu do spalenia dwóch cząsteczek fullerenu C60.