Odpowiedzi

2009-11-08T11:26:18+01:00
Zgromadzenie ludowe - wszyscy brali w nim udział (wszyscy obywatele), brak władcy, obowiązek służby wojskowej

równość obywateli, DEMOKRACJA BEZPOŚREDNIA - każdy sam decydował, bez przedstawicielstwa, brak władcy, możesz wymienić instytucje, które tam funkcjonowały, są one charakterystyczne dla ustroju, nigdzie indziej nie było takich
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T11:26:53+01:00
Polis demokratyczna różniła się od państw rządzonych w inny sposób ustrojem politycznym, rządami ludu. Organizowano zgromadzenia ludowe( eklezje ). Zebranie decydowało o zmianach w prawie oraz podejmowało ważne decyzje dotyczące polis. Raz do roku wybierano 500 urzędników i dzielono na 50 osobowe grupy, które rządziły państwem.Urzędników powoływano poprzez losowanie. W polis demokratycznych rodzajem głosowania był też ostracyzm.

20 4 20
2009-11-08T11:50:16+01:00
W polis rządziła mała grupa ludzi. Nie mogło być ich zbyt dużo, żeby wszyscy się znali.
10 3 10