Odległość od ziemi do księżyca wynosi około 380000km.czy statek kosmiczny lecący ze średnią prędkością 5km na godzinę doleciałby z ziemi do księżyca w czasie nieprzekraczającym 10 godzin?


proszę o szybką odp. z góry dziękuję:-)

2

Odpowiedzi

2009-11-08T11:43:36+01:00
5*10=50 km


Odp. statek nie doleciał by w 10 godz. do księżyca.
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T11:46:01+01:00
S (droga) - 380000km
v (prędkość) - 5 km/h
t (czas) - ?

t= s/v
t=380000km / 5 km/h
t=76000 h

76000h >10 h
Odp. Statek ten nie dolecialby z ziemii do ksiezyca w czasie nieprzekraczajacym 10 h.

ps. nie zjadłas na pewno jakiegos zera w tej predkosc?
bo to 5km/h to tak troszke mało ;) ale jbc to tylko pozmieniaj liczby
6 4 6