Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T11:56:43+01:00
Posiada igły zamiast liści:
- Igła sosny jest mała i nie ma dużej powierzchni parowania.
- Budowa igły czyni ją niepodatną na parowanie, czyli utratę wody. Dzieje się tak dla tego, że igły nie opadają na zimę, a zima jest dla roślin fizjologiczną suszą. Podczas zimy roślina wogóle lub prawie wogóle nie pobiera wody.

BUDOWA IGŁY SOSNY:
Złożona jest z zewnątrz z pojedynczej warstwy martwej epidermy, intensywnie skutynizowanej (ściany, szczególnie te zewnętrzne wysycone są substancjami tłuszczoymi +wosk) i pokrytej kutikulą (na powierzchni komórek tej epidermy istnieje warstwa kutikuli złożonej (tak, tu będzie podobnie) z mieszaniny tłuszczy i wosku).
Wytworem epidermy są aparaty szparkowe, które umieszczone są w pewnych zagłębieniach.
Pod epidermą znajduje się pojedyncza warswa martwych komórek sklerenchymy, są to komórki silnie zdrewniałe i puste w środku.






8 2 8
2009-11-08T12:17:51+01:00
Posiada igły zamiast liści:
- Igła sosny jest mała i nie ma dużej powierzchni parowania.
- Budowa igły czyni ją niepodatną na parowanie, czyli utratę wody. Dzieje się tak dla tego, że igły nie opadają na zimę, a zima jest dla roślin fizjologiczną suszą. Podczas zimy roślina wogóle lub prawie wogóle nie pobiera wody.
6 1 6