Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T12:41:34+01:00
V₁ = 36km/h = 10m/s
V₂ = 108km/h = 30m/s
VΔ = 30-10 = 20[m/s] <- O ile szybszy

t₁= 20min = 1200s
S= V * t
S₁ = 10m/s * 1200s = 12000m = 12km <- różniąca ich odległ przy starcie ekspresu
t = S/V
t₂ = 12000/20 = 600s = 10m
S₂ = 600*30 = 18000m = 18km <- odległośc od początku po jakiej się spotkają

Spotkają się po 10min(od startu ekspresowego) w odległości 18km od stacji
1 4 1
2009-11-08T12:44:56+01:00
36 km - 60 min
x - 20 min

x = 12 km

12km + x = y
y = 3x

12km + x = 3x
y=3x

2x=12km
y=3x

x=6km
y=18km



36km - 60min
6km - x

x=10 min


108km - 60min
18km - y

y = 10 min

Odp: Express dogoni pociąg po 10 minutach od wyruszenia na odległości 18 km.