Co stanowi korzystne warunki dla rozwoju organizmów w szelfie, a co stwarza zagrożenie dla żyjących tam organizmów.

Korzystne warunki dla rozwoju organizmów_______________________________
_______________________________________
__________________________________________

Zagrożenia dla żyjących organizmów___________
____________________________________________
____________________________________________

2

Odpowiedzi

2009-11-08T12:37:55+01:00
Warunki korzystne na szelfie (tak mi sie wydaje): zimne, natlenione prądy oceaniczne które przynoszą pokarm
zaś warunki niekorzystne to mała ilość światła (często nie ma tam w ogóle światła ) brak więc jest roślinności (jeśli już to są to krasnorosty) więc małe ryby mają tu trudne życie w postaci braku kryjówek




Zagrożenia; zmienne warunki, które w każdej chwili mogą zagrozic roslinie badź zwierzęciu np. nagłu przypływ itd, nietrwały materiał budulcowy z kórego utorzony jest szelf stanowi zagrożenie dla organizmów, rosliny maja tam słabe urodzajne podłoże więc nie mogą dobrze sie rozwijać itd....

29 2 29
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T12:39:13+01:00
Korzyści:
-bliski dostęp do lądu,
-więcej tlenu,
-więcej światła,
-dużo pożywienia

Nie korzyści:
-dużo ludzi,turystów,
-pojazdy mechaniczne(motorówki,rowerki)
-zanieczyszczenia
-płytka powierzchnia

Pomogłam?
Pozdrawiam ! ;)
54 4 54