Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T12:40:21+01:00
Walory przyrodnicze:
urozmaicona rzeźba polodowcowa,
jeziora polodowcowe, morenowe
Wigierski Park Narodowy
lasy Puszczy Piskiej Augustowskiej, Nidzickiej
Park w Kadzidłowie

walory kultury materialnej:
miejsce bity pod grunwaldem
kościół w św. Lipce
meczet w Kruszwicach
zamek w Nidzicy i Kętrzyne
16 4 16
2009-11-08T15:45:58+01:00
Turystyka:
Pojezierza Polskie są atrakcyjnym rejonem turystycznym. Turystów przyciągają głownie urozmaiconym krajobrazem, licznymi jeziorami i dużymi powierzchniami lasów oraz historycznymi zabytkami. Regionami turystycznymi są :Pojezierze Drawskie i Kaszubskie, Bory Tucholskie oraz pojezierza: Suwalskie, Lubuskie, Leszczyńskie i Gnieźnieńskie. Na Pojezierzu Gnieźnieńskim znajdują się liczne zabytki historyczne z okresów historii Polski. Są to m.in. Ostrów Lednicki, z grodem pierwszych książąt piastowskich, Katedra Gnieźnieńska z fragmentami świątyni z 12 wieku, romańska rotunda w Strzelinie oraz legendarna Mysia Wieża nad Jeziorem Gobło w Kruszwicy. W Biskupinie koło Żnina znajduje się najstarsza odkryta osada w Polsce z lat 550-400 p.n.e . Jest ona skonstruowana i udostępniona dla turystów.

38 3 38