Uczeń przeczytał książkę w 3 dni.W pierwszym dniu przeczytał 25% całe ksiązki.W drugim dniu pięć jednastych ( w ułamku) reszty i 20 stronic.W trzecim,ostatnim dniu 70 stronic. Ile stron ma ta książka.


Proszę aby byłoo to rozwiązane na poziomie gimnazjum Dzieki z góry.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T13:00:25+01:00
70+(5/11)%+20+25%=100%
70+20=100-25-5/11
90=75/1-5-11
90=825/11-5/11
90=820/11 /*11
990=820
1%≈0,82
25%*0,82≈20,5 strony
5/11*0,82=0,5 strony+20=20,5 str
razem:20,5+20.5+70=111
odp. książka liczyła 111 stron
2009-11-08T13:02:43+01:00
X - strony w książce
25%x - strony przeczytane 1 dnia
5/11*75%x+20 - strony przeczytane 2 dnia
70 - strony przeczytane 2 dnia

25%x+ 5/11*75%x+20+70=x
¼x+ 5/11*¾x+20+70=x
¼x+ 15/44x-x=-70-20
-33/44x+15/44x=-90
-18/44x=-90 /:(-18/44)
x= 220

odp. książka ma 220 stron
2009-11-08T13:03:42+01:00
X - cala ksiazka
25%x - 1 dzien
1/4 x - 1 DZIEN
x - 1/4x- 5/11+ 20 - 2 dzien
70- 3 dzien
1/4x + x - 1/4x - 5/11x + 20 _ 70 =x
6/11x +90=x
6/11x-x=-90
-5/11x=-90/: - 5/11
x= 178