Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T13:02:39+01:00
Miedzy atomami w cząsteczce wody występuje wiązanie kowalencyjne spolaryzowane.
Tworzy się ono z tego względu iż woda posiada budowę kątową/
Miedzy cząsteczkami wody tworzą się wiązania wodorowe.

Woda jest także dipolem, czyli można w niej wyróżnić biegun dodatni i ujemny.

Aby otrzymać cząsteczkę wody:
2 cząsteczki wodoru łączą się z 1 cząsteczka tlenu, w wyniku reakcji otrzymujemy 2 czasteczki wody.

[pisałam z zeszytu xD]
4 4 4
2009-11-08T13:03:35+01:00
Pomiędzy cząsteczkami wody tworzy się wiązanie kowalencyjne spolaryzowane. Wspólne pary elektronowe są przesunięte w stronę atomu tlenu. Cząsteczka ma więc dwa bieguny. Biegun ujemny znajduje się w pobliżu atomu tlenu , a biegun dodatni w pobliżu atomów wodoru. O wodzie mówimy, że ma budowę polarną. Cząsteczka wody jest DIPOLEM.
2 2 2
2009-11-08T13:06:58+01:00
Pomiędzy atomami w cząsteczce wody występuje wiązanie wodorowe.

Wiązanie wytworzone pomiędzy atomem wodoru, połączonym kowalencyjnie z atomem X, a atomem Y, posiadającym swobodną parę elektronów i należącym zazwyczaj do innej cząsteczki.

1 2 1