1) Jeden z boków trójkąta ma długość 1,2 dm. Każdy następny jest o 2 cm krótszy. Oblicz obwód trójkąta.
2) Trójkąt równoboczny ma taki sam obwód jak trójkąt równoramienny, którego podstawa równa 1,5 dm jest o 3 cm dłuższa od jego ramienia. Oblicz długość boku trójkąta równobocznego.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T13:13:13+01:00
1)1,2dm=12cm
12cm+10cm+8cm=30cm
2)1,5dm=15cm
15-3=12cm
15+2*12=15+24=39cm
39cm:3=13cm
Podstawa trójkąta równobocznego jest równa 13cm
1 5 1
2009-11-08T13:14:54+01:00
1. 1,2dm=12cm 12cm-2cm=10cm 10cm-2cm=8cm
Obwód =12cm+10cm+8cm=30cm
2.Obwód 30cm
podstawa 15cm
jeden z boków 12cm
drugi bok=30cm-27cm=3cm
1 5 1
2009-11-08T13:23:05+01:00
1. 1,2dm=12cm -pierwszy bok
12cm-2cm=10cm -drugi bok
10cm-2cm=8cm
Obw= a+b+c
Obw=12cm+10cm+8cm
Obw=30cm

2. Obw=30cm
1,5dm=15cm
15cm-3cm=12cm
Odp Długość boku równoramiennego wynosi 12cm
1 5 1