Wykonaj diagram kołowy przedstawiający % powierzchni poszczególnych kontynentów w powierzchni lądowej ziemi.
Azja- 29,8 %
Afryka- 20,3 %
Ameryka Pn.- 16,3 %
Ameryka Pd.- 12 %
Antarktyda- 8,8 %
Europa- 7,1 %
Australia i Oceania-5,7 %

powiedzcie jak to mam obliczyc i zrobic diagram. Z góry dzięki :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T13:21:50+01:00

Azja- 29,8 % 360 x 29,8 : 100 = 107,28
Afryka- 20,3 % 20,3 x 360 : 100 = 73,8
Ameryka Pn.- 16,3 % itd.
Ameryka Pd.- 12 % itd.
Antarktyda- 8,8 % itd
Europa- 7,1 % itd
Australia i Oceania-5,7 % itd.

podstawiasz tylko procent i masz kąt który jest potrzebny do wykonania zadania.

A jak jestet ambitny to tylko wartosc procentową mnozysz przez 3,6!

8 3 8
2009-11-08T13:26:40+01:00
Ja bym zrobiła to tak
100%-360stopni
29,8-x
x= 360*29,8 podzielić przez 100% =107,3 stopnie dla azji. i to musisz zaznaczyć w kole
Azja- 107 stopni
afryka - 73 stopnie
ameryka pn - 59 stopni
ameryka pd - 43 stopnie
antarktyda - 32 stopnie
europa - 26 stopni
Australia i Oceania - 20 stopni
7 3 7
2009-11-08T13:38:56+01:00
Tutaj nic nie musisz liczyć. Powierzchnia Ziemi wynosi 100%. Ziemia skłąda się na lądy i ocenay. Dlatego musisz przedstawić na diagramie poszczególne kontynety i ich udział procentowy (powierzchiowy). Najlepiej podziel sobie narysowane koło na drobne części i potem nanoś informacje na te koło. Jeśli masz części dziesiętne to możesz zaokrąglić.

Pozdrawiam:)
7 2 7