Odpowiedzi

2009-11-08T13:31:51+01:00
Dwie ściany prostopadłościanu mają kształt kwadratu o boku długości 2,5cm. Objętość tego prostopadłościanu jest równa 26cm3. Oblicz pole powierzchni tego prostopadłościanu.

V=a²H
26=(2,5)²H
H=4,16cm
Pc=2a²+4aH
Pc=2*6,25+4*2,5*4,16
=12,5+41,6=
=54,1cm²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T13:32:01+01:00
A=2,5cm
Pp = a² = 6,25 cm²
Pp- pole podstawy czyli te kwadraty;)
V= Pp × h
h - wysokość prostopadłościanu
V=26cm³
26cm³ = 6,25cm ² × h
h = 26cm ³ ÷ 6,25 cm²
h = 4,16cm
Ppc - pole powierzchni całkowitej
Ppc = 2Pp + 4 Pb
Pb to pole boczne czyli a×h
Ppc = 2 ×6,25 + 4×2,5×4,16
Ppc = 12,5 + 10×4,16 = 12,5 + 41,6 = 54,1 cm²
5 5 5