1)

W pudełku było 25 czekoladek. Antek zjadł 40 % tych czekoladek,a jego siostra Agnieszka - 40 pozostałych. Oblicz, ile czekoladek zostawili w pudełku.


2) Dorośli stanowili 70 % osób jadących autobusem. Oprócz nich było jeszcze 12 dzieci. Ile osób jechało autobusem ?



Z góry dziękuje za rozwiązanie ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-08T13:28:09+01:00
25 - 0,4* 25 = 25 - 10 = 15 czekoladek zostało po zjedzeniu przez antka

15 - 0,4 * 15 = 15 - 6 = 9 czekoladek
Zostało 9 czekoladek


30% ----- 12
100% -----x

x = 1200/30 = 40 osob było razem


5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T13:29:34+01:00
1)
40% * 25 = 0,4*25=10
25-10=15
40%*15=0,4*15=6
10+6=16
25-16=9
Odp: Zostawili 9 czekoladek
2)
30% - 12 dzieci
12:3=4
10% - 4 osoby
4 *10=40
Odp: Autobusem jechało 40 osób

25 4 25