Odpowiedzi

2009-11-08T13:32:43+01:00
A - liczba masowa=24
Z - liczba atomowa=12

₁₂Mg: K² L⁸ M² - konfiguracja elektronowa
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T13:33:14+01:00
Ten pierwiastek to magnez.

m at Mg = 24 u

protony - 12
neutrony - 12
elektrony - 12

Protony i neutrony zawsze tworzą razem masę atomową, więc 12 + 12 = 24
Elektronów jest zawsze tyle samo co protonów.
A liczba atomowa równa się liczbie protonów, czy liczba atomowa (porządkowa) to 12.


24
Mg
12

Konfiguracja elektronowa - Każdy atom pierwiastka posiada orbity, tzn. powłoki elektronowe wokół jądra, gdzie znajdują się lektrony.

Każda powłoka ma swoją nazwę zaczynając od pierwszej : K,L,M,N,O,Q,P.

Na K - tylko 2 elektrony, na L- 8, itp.

A więc konfiguracja elektronowa tego pierwiastka, Magnezu, wygląda następująco:

[K2, L8, M2]

Elektronów walencyjnych jest 2, ponieważ na ostatniej powłoce znajdują się 2 elektrony, tzn. te najbardziej oddalone.

3 3 3