"Reakcje kwasów z tlenkami metali"
1).rozwiąż:

Na₂O+HNO₃→.......................^
AL₂O₃+H₂CO₃→....................^
FeO+H₃PO₄→.......................^

To jest przykład:
6K+2H₃PO₄→2K₃PO₄+3 H₂ ^

" ^ " ←to jest taka strzałka do góry.


PROSZĘ O POMOC Z CHEMII! ;) z góry dzięki...

PLISS O ROZ. JESZCZE DZISIAJ. !

2

Odpowiedzi

2009-11-08T13:39:30+01:00
Na₂O + 2HNO₃→ 2NaNO₃ + H₂O
AL₂O₃+ 3H₂CO₃→ Al₂(CO₃)₃ + 3H₂O
3FeO+ 2H₃PO₄→ Fe₃(PO₄)₂ + 3H₂O
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T13:44:05+01:00
1) Na₂O + 2 HNO₃ ---> 2 NaNO₃ + H₂0
2) AL₂O₃ + 3 H₂CO₃ ---> Al₂(CO₃)₃ + 3 H₂0
3) 3 FeO + 2 H₃PO₄ ---> Fe₃(PO₄)₂ + 3 H₂0

Myślę, że pomogłam. Pozdrawiam :).