1.Brat jest trzy razy starszy od siostry, a siostra jest o 6lat młodsza od brata. Ile lat ma siostra?

2Na zlecenie klienta makler ma kupić akcje spółek A i B za 1000zł. Cena jednej akcji spółki A jest równa 4,25zł, a jedna akcja spółki B kosztuje 6,75zł. Ile maksymalnie akcji każdego rodzaju makler może kupić, jeśli tańszych akcji ma być o 10 więcej niż droższych?


Bardzo proszę o pomoc :)

3

Odpowiedzi

2009-11-08T13:46:00+01:00
Zad. 1)

Brat - (b)
Siostra - (s)

układ {b = 3s
równań {s = b - 6

s = 3s - 6
6 = 2s/:2
s = 3

Brat - 3*3= 9lat
Siostra - 9-3 = 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T13:47:36+01:00
X-ilośc tańszych akcji y-ilosc droższych akcji x=y+10 4,25x+6,75y=1000 4,25[y+10]+6,75y=1000 4,25y+42,5+6,75y=1000 11y=957,5 y≈87 x≈97 odp.może kupić około 97 tańszych i 87 droższych akcji zad.1]x-wiek brata y-wiek siostry 3x=y y=x+6 3x=x+6 2x=6 →x=3 y=x+6=3+6=9 odp.brat ma 3 a siostra 9 lat.-pozdrawiam
2009-11-08T14:05:28+01:00
Metodą prób i błędów brat 9 lat a siostra 3 lata