Odpowiedzi

2009-11-08T13:41:33+01:00
IMPRESJONIZM:
Gustave Caillebotte- Paryż, Deszczowy Dzień, Kajakarze, Wioslarze,

Paul Czanne- Porwanie, Nowoczesna Olimpia, Dom wisielca, Autoportret na różowym tle, Piramida czaszek.

Edgar Degas- Gwałt, Tancerka, Na wyścigach konnych, Lekcja tańca,

Claude Monet- Kobiety w ogrodzie, Wschód Słońca, Słoneczniki, Kobieta z parasolką,

Camille Pissarro- Przymrozek, Czerwone dachy,

Auguste Renoir- Parasolki, Paryżanka, Kwiaty w glinianym wazonie, Plac św. Marka w Wenecji,

Mary Cassatt - Siostry, Dzieci bawiące się na plaży, Na balkonie podczas karnawału


POSTIMRESJONIZM:

Vincent van Gogh

Paul Gauguin
4 3 4
2009-11-08T13:52:30+01:00
Twórcy impresjonizmu:

_______________ Edouard Manet
* Majówka we czwórkę
* Pijący absynt
* Gitarzysta (Hiszpański śpiewak)
* Victorine Meurent w stroju espada (
* Stary muzykant
* Koncert w ogrodzie Tuileries
* Olimpia
* Chłopiec z piszczałka
* Rozstrzelanie cesarza Maksymiliana
* Śniadanie w pracowni
* Balkon
* Kolej żelazna
* Argenteuil
* Bar w Folies-Bergere

____________Claude Monet
# Katedra w Rouen
# Nenufary (Lilie wodne)
# Budynek Parlamentu w Londynie
____________August Renoir
* Diana łowczyni - 1867
* Liza z parasolką - 1867
* Bazille przy sztalugach - 1867
* Sisley z żoną - 1868
* La Grenouillère - 1869
* Kobieta w kąpieli - 1870
* Maki - 1873
* Loża - 1874
* Droga wśród traw - 1875
* Moulin de la Galette - 1876
* Huśtawka - 1877
* Pani Charpentier z dziećmi - 1878
* Sekwana w Asnières - 1879
* Śniadanie wioślarzy - 1881
* Skały w Guernsey - 1883
* Macierzyństwo - 1886
* Wielkie kąpiące się - 1887
* Córki Mendesa przy pianinie - 1888
* Oda do kwiatów - 1909
* Gabrielle z różą - 1911
* Sąd Parysa - 1914
* Parasolki - 1881
* Lekcja pisania - 1905
_______Edgar Degas :
*Klasa tańca,
*Absynt (sytuacje z barów)
*Primaballerina (1878)
*Portret Edmonda Duranty (1879)


____________Camille Pissarro :
*Avenue de l'Opera o Poranku - 1898
*Bulwar Montmartre w Słoneczne Popołudnie







><twórcy postimpresjonizmu:

_____________Vincent van Gogh :
#Buty,
#Jedzący kartofle,
# Żółty dom olej na
# Most w Langlois
# Sypialnia
# Łodzie rybackie na plaży
# Pole kwiatów niedaleko Arles
# Krzesło Gauguina
# Autoportret z filcowym kapeluszem
# Autoportret jako artysta
# Czerwona winnica
# Gwiaździsta noc
# Słonecznik
# Pieta
# Noc
# Korzenie drzew
# Irysy
# Pole pszenicy z krukami

________________Paul Gauguin:
*Skąd przychodzimy? Kim jesteśmy? Dokąd zmierzamy? – 1897
*Jeźdźcy na plaży – 1902
* Never more (1887)
* Biały koń (1898)
* Złoto ich ciał
* Żółty Chrystus (1888)
* Walka Jakuba z aniołem (1888)
* Piękna Angele (1889)
* Nave nave moe (1894)
* Faa Theihe (1898)
* Autoportret z żółtym Chrystusem

_______________Paul Cézanne :
Dziewczyna przy pianinie,
Kuszenie św. Antoniego,
Gracze w karty, 1893-96,
Góra Sainte-Victoire z wielką sosną, około 1886
Tłusty wtorek, 1888
Chłopiec w czerwonej kamizelce, około 1890
Zatoka Marsylska widziana z Estaque, około 1883 - 1885
Portret pani Cezanne w czerwonym fotelu, 1877
Pani Cezanne w ogrodzie zimowym, 1891
Dom powieszonego, 1873
Arlekin, 1888
Portret kobiety z maszynką do kawy,
Portret Achille'a Emperaire'a, 1869-1870
Uwertura do "Tannhäusera", 1869
Błękitny wazon, 1889-1890
Brzoskwinie i gruszki, 1890-1894

_______________Henri Toulouse-Lautrec:
1. Autoportret w lustrze 1880
2. Stajenny z parą koni 1880
3. Hrabia Alphonse de Toulouse-Lautrec powożący dyliżansem pocztowym w Nicei
4. Portret hrabiny Adèle de Toulouse-Lautrec w zamku Malromé
5. Młody robotnik w Céleyran
6. Gruba Maria
7. Praczka
8. Portret Emile'a Bernarda
9. Portret Vincenta van Gogha
10. Cyrk Fernando(Woltyżerka)
11. W Moulin de la Galette 1
12. Aktor Henry Samary
13. Portret Suzanne Valadon(Puder ryżowy)
14. Taniec z Moulin Rouge
15. Moulin Rouge- La Goulue
16. Portret Justine Dieuhl
17. Portret Louisa Pascala
18. A la Mie
19. "Ambassadeurs": Aristide Bruant
20. La Goulue wchodząca do Moulin Rouge
21. Tańcząca Jane Avril
22. Anglik w Moulin Rouge
23. Tańczące kobiety (w Moulin Rouge)
24. W Moulin Rouge
25. Divan Japonais
26. Jane Avril w Jardin de Paris
27. W łóżku
28. Yvette Guilbert wywoływana przed kurtynę
29. W salonie przy rue des Moulins
30. Gabriel Tapié de Céleyran w foyer teatru
31. Cha-U-Kao w Moulin Rouge
32. La Revue Blanche
33. Toaleta
34. Pasażerka z kabiny 54
35. Marcelle Lender tańcząca bolero w operetce Chilpéric
36. Dżokej
37. W "Rat Mort"
38. Modystka: Mademoiselle Louise Blouet
39. Maurice Joyant podczas polowania na kaczki
40. Messalina z dwiema statystkami
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T14:37:49+01:00
Twórcy impresjonizmu i ich dzieła:
Edouard Manet –"Śniadanie na trawie", "Olimpia"
Claude Monet – "Impresja","Nenufary", "Katedra w Rouen"
August Renoir – "Bal w Moulin de la Galette" , "Huśtawka", "Śniadanie wioślarzy".
Edgar Degas – "Błękitne tancerki"
Camille Pissarro-
Twórcy postimpresjonizmu i ich dziela:
Vincent van Gogh - "gwiaździsta noc"
Paul Gauguin -
Paul Cézanne - "Góra Sainte - Victorie"
Henri Toulouse-Lautrec -




Ps. ta laska co tak duzo wypisała, to jest źle, to tylko tego nie pisz, bo ona wypisała jeszcze artystów :p

6 4 6