Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T13:41:14+01:00
28kg-----100%
x kg-----70%

x= 28*70/100
x= 19.6 kg
  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T13:41:16+01:00
X - ilość metali innych niż czyste srebro
70% * (x+28) = 28
(70/100) *(x+28)=28
0,70 * (x+28) = 28
0,70x+19,6 = 28
0,70x=28-19,6
0,70x=8,4 /:(0,70)
x=8,4 :0,7
x=84:7
x=12 kg
Zatem 28 kg czystego srebra należy zmieszać z 12 kg innych metali by otrzymać stop z zawartością 70% czystego srebra
  • aleo
  • Początkujący
2009-11-08T13:53:26+01:00
28kg - 100%
Xkg - 70%
100%X=28kgx70kg
X=1960:100
X=19,6