Odpowiedzi

2009-11-08T14:30:03+01:00
Teatr ateński:
-pod gołym niebem,
-grają 3 aktorzy,
-tylko mężczyźni,
-ku czci Dionizosa,
-2 razy w roku,
-nosili maski,
-przez cały dzień,
-tragedie i komedie,
-niepłatny (na początku),
-Tetr współczesny:
-w budynku dowolna ilość aktorów
-kobiety i mężczyźni,
-codziennie,
-bez masek,
-płatny.
103 4 103
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T14:38:17+01:00
-orchestra czyli plac na którym występował nieistniejący już dziś chór
-śpiewanie piesni ku czci Dionizosa
-aktorami mogli być wyłącznie męzczyźni
-Występowali zazwyczaj w koźlich skórach oraz w butach na koturnach
-aktorzy grali w maskach tz tragicznych
- teatr nie był dostępny dla wszystkich
-Dzisiejsze sztuki są pisane na każdy temat ,a starożytne zwykle były oparte na mitologii
-musiał występować prolog (wstęp), parodos (pierwsza pieśń chóru), epejzodiony (sceny), stasimony (kolejne pieśni chóru po epejzodionach), a wszystko kończył exodos.
-greckim teatrze nad losami bohaterów tragedii ciążyło i fatum i każda tragedia kończyła się śmiercią głównego bohatera.W większości dzisiejszych sztuk tak nie jest, bohaterowie sami decydują o swoim losie.
49 4 49