Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T14:39:37+01:00
1 ...11 listopada 1918r. to dzień, w którym Józef Piłsudski przejął władzę i dla uczczenia powstania suwerennego ośrodka władzy odrodzonej Polski, został w 1937 roku oficjalnie ogłoszony świętem narodowym Polaków. Jednak dzień ten był już od 1919 roku obchodzony jako Święto Niepodległości. Od tego czasu jest jednym z najważniejszych świąt obchodzonych przez Polaków w kraju i za granicą.
2...Bohaterem narodowym
Przywrócił Polsce wolność i państwowość, stosując twarde metody
polityczne i militarne, m.in. pokonując Rosję Sowiecką.
Politycznym prorokiem
"Polskie społeczeństwo nie dojrzało do suwerennego, niepodległego
bytu. Dlatego też demoralizującym je wciąż, a płynącym od
politycznych partii prądom należy przeciwstawić i silny a
niepodważalny autorytet. A w razie potrzeby nawet brutalność".
3...Legiony Polskie we Włoszech – polskie formacje wojskowe, tworzone na terenie Polski oraz zagranicą, których celem była walka o niepodległość walczące u boku wojsk francuskich i włoskich w latach 1797 – 1807, utworzone z inicjatywy Jana Henryka Dąbrowskiego przez Francuzów w płn. Włoszech.
4....
 Powstanie Listopadowe

 Powstanie Krakowskie ( Rewolucja Krakowska )

 Powstanie Styczniowe

2009-11-08T14:40:01+01:00
1) Ponieważ to nasz naród (Polska) odzyskała niepodległość.
2) Polski działacz niepodległościowy, dowódca wojskowy, polityk, naczelnik państwa Polskiego w latach 1918–1922 i naczelny wódz Armii Polskiej od 11 listopada 1918.
3)Polskie formacje wojskowe.
4)Powstanie listopadowe (29/30 listopada 1830 roku).
Powstanie krakowskie 1846r.
Powstanie styczniowe (22/23 stycznia 1863 roku).
2009-11-08T14:40:04+01:00
1. Józef Piłsudski przybywa do Warszawy i ogłasza niepodległość.
2.polski działacz niepodległościowy, dowódca wojskowy, polityk, naczelnik państwa Polskiego w latach 1918–1922 i naczelny wódz Armii Polskiej od 11 listopada 1918, pierwszy marszałek Polski od 1920; dwukrotny premier Polski (1926–1928 i 1930)
3. polskie formacje wojskowe okresu porozbiorowego