Genetyka-krzyzówki
Po skrzyżowaniu dwóch przeciwstawnych lini swinek morskich brązowych z czarnymi otrzymano wyłącznie świnki czarne. Natomiast z F1 pokolenia czarną swinkę skrzyzowano z osobnikiem brązowym. Jakie jest prawdopodobienstwo że 3 kolejne swinki w miocie będą wszystkie brazowe ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T15:12:11+01:00
BB świnki czarne
bb świnki brązowe

P. BB x bb
G. B B b b g:4:0
F. Bb Bb Bb Bb f:4:0



P. Bb x bb
G. Bb bb
F. Bb, Bb, bb, bb

g :2:2
F:2:2
2009-11-08T15:15:12+01:00
A-czarne
a-brązowe

AA x aa
F1: Aa, Aa, Aa, Aa

Aa x aa
F1: Aa, Aa, aa, aa
Prawdopodobieństwo, że świnka bedzie brązowa wynosi 50%.