Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T14:41:45+01:00
F = mg
m = F/g
a)
m = 4/10 = 0,4 kg
b)
F= 1,4 kN = 1400N
m= 1400/10 = 140 kg
c)
F = 0,075 MN = 75 000N
m = 75000 / 10 = 7500 kg

g - przyspieszenie ziemskie 10 m/s^2
2009-11-08T14:55:54+01:00
M = f/g
m = ?
g = 10 N/kg
f = a) 4 N
b) 1,4KN = 1400N 1KN = 1000N
c) 0,075MN = 75000N 1MN = 1000000 N

a) m = 4N /10N/kg = 0,4kg
b) m = 1400N / 10N/kg = 140kg
c) 75000N / 10N/kg = 7500kg
2009-11-08T15:01:25+01:00
Wzór na silę ciężkości: F=mg po przekształceniu otrzymujemy wzór na masę ciała: F/g=m
g=10m/s²
1) F=4N
4N:10m/s²=0,4kg
Odp: Masa wynosi 0,4kg.
2) F= 1,4kN=1400N
1400:10m/s²=140kg
Odp: masa wynosi 140kg.
3)F=0,075mN=0,000075N
0,000075:10m/s²=0,0000075kg
odp: Masa wynosi 0,0000075kg.