Odpowiedzi

2009-11-08T14:55:17+01:00
Klimat równikowy - lasy równikowe
klimat zwrotnikowy - sawanna
klimat podzwrotnikowy - makia
klimat umiarkowany - stepy, preria, pampa lub puszta
klimat umiarkowany chłodny - tajga
klimat subpolarny - tundra
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T15:04:11+01:00
Strefa równikowa-sfera roślinna to lasy równikowe ; charakterystyczne rośliny to hebanowce,palmy,liany,paprocie

strefa podrównikowa-sfera roślinna-sawanna; charakterystyczne rośliny to-trawy, akacje,baobaby

strefa zwrotnikowa-strefa roślinna to pustynie i półpustynie; charakterystyczne rośliny to -kaktusy, roślinność sucholubna

strefa podzwrotnikowa- sfera roślinna to-wiecznie zielone lasy podzwrotnikowe, roślinność twardolistna(makia); charakterystyczne rośliny to-cytrusy,oleandry,drzewa oliwkowe i figowe,dęby

strefa umiarkowana ciepła- sfera roślinna to lasy liściaste i mieszane oraz stepy; charakterystyczne rośliny to świerki, dęby, sosny

strefa umiarakowana chłodna- sfera roślinna to -tajga; charakterystyczne rośliny to jodły,modrzewie,świerki, sosny,brzozy

strefa okołobiegunowa subpolarna-sfera roślinna to tundra; charakterystyczne roślinny to mchy,porosty,krzewinki

strefa okołobiegunowa polarna - sfera roślinna to tundra; charakterystyczne roślinny-brak
3 5 3