Zadanie , 1 .
a)Zamieszano 2kg grochu z 8kg kapusty.Jaki procent stanowi groch w tej mieszance .?
b)Do 3,5 kg wody wsypano 0,5 kg cukru.Jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie . ?
c)Pewien chemik młody wlał 0,3kg kwasy do 2,2 kg wody , Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze .?

zadanie 2.
Do 2 kg zupy pomidorowej pani Krysia dodała pięć szczypt soli {każda szczypta to 0,2g soli} i jedną łyżeczczke cukru {7g}.Jaki promil przyprawionej upy stanowi sól , a jaki cukier . ?Wynik podaj z dokładnością do 0,1.promila .

Prosze o pełne odpowiedzi , bo co mi po zwykłych odpowiedziach .; dd

3

Odpowiedzi

2009-11-08T15:02:34+01:00
Zad1a)
2kg grochu z 10kgmieszanki - 2/10*100%=20%
1b)
0,5 z 4 - 0,5/4*100%=12,5%
1c)
0,3 z 2,5 - 3/25*100%=12%

zad2
2kg = 2000g
sól - 5*0,2g=1g
1g z 2008g - 1/2008*1000promili≈1/2promila
7g z 2008g- 7/2008*1000promili≈7/2promila
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T15:03:36+01:00
Zadanie , 1 .
a)Zamieszano 2kg grochu z 8kg kapusty.Jaki procent stanowi groch w tej mieszance .?

10kg - 100% (cała mieszanina)
2kg - x% (procent grochu
10x = 200
x=20%

b)Do 3,5 kg wody wsypano 0,5 kg cukru.Jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie . ?
4kg - 100%
0,5 - x%
4x = 50%
x=12,5%

c)Pewien chemik młody wlał 0,3kg kwasy do 2,2 kg wody , Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze .?

2,5kg - 100%
0,3kg - x%
2,5x = 30
x = 12%

zadanie 2.
Do 2 kg zupy pomidorowej pani Krysia dodała pięć szczypt soli {każda szczypta to 0,2g soli} i jedną łyżeczczke cukru {7g}.Jaki promil przyprawionej upy stanowi sól , a jaki cukier . ?Wynik podaj z dokładnością do 0,1.promila .

2000g + (5*0,2g) + 7g = 2008g - masa całkowita zupy
2008g - 100%
1g - x
2008x = 100
x = 0,049% = 49%. (promili) - sól

2008g - 100%
7g - x
2008x = 700
x= 0,348% = 348%. (promili) - cukier
1 5 1
2009-11-08T15:35:29+01:00
Zad 1
a) (2÷(8+2))×100%=2÷10×100%=0,2×100%=20%
b) (0,5÷(0,5+3,5))×100%=0,5÷4×100%=12,5%
c) (0,3÷(2,2+0,3))×100%=0.3÷2,5×100%=12%

Zad 2
sól: (0,2×5÷(5×0,2+2000+0,7)×1000%₀=1÷2001,7×1000%₀=0,5%₀
cukier:(0,7÷(5×0,2+2000+0,7)×1000%₀=0,7÷2001,7×1000%₀=0,35%₀