Samochód jadący z szybkością początkową 10m/s przyspieszył, osiągając szybkość 20m/s w czasie 10s. oblicz drogę, jaką przebył w tym czasie samochód, jeżeli poruszał się ze stałym przyspieszeniem. jaka była średnia szybkość samochodu w tym czasie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T15:40:09+01:00
A=delta v/t
a=10m/s/10s
a=1m/s2
s=1/2at2
s=1/2*1m/s2*100s2
s=50m
v=at
v=1m/s2*10s
v=10m/s
2009-11-08T18:18:36+01:00
S = Vo * t + 1/2 (v-vo)*t
s = 10*10 + 5*10
s = 150m


Vśr = Scał / t cał

Vśr = 150m / 10 s

Vśr = 15m/s



Pozdrawiam! :)