Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T15:08:33+01:00
Zad1
Rozwiąż układ równań:
a) 2x+5y=26/*(-3)
3x-2y=1/*2

-6x-15y=-78
6x-4y=2
------------------------
-19y=-76
y=4

3x-8=1
y=4

3x=9
y=4

x=3
y=4

b) 4x-y=18
5x+2 1/2y=30

y=4x-18
5x+5/2(4x-18)=30

y=4x-18
5x+10x-45=30

y=4x-18
15x=75

y=2
x=5
1 2 1
2009-11-08T15:10:13+01:00
A)
2x + 5y = 26 /*3
3x - 2y = 1 /*(-2)

6x + 15y = 78
-6x + 4y = -2

19y = 76
3x - 2y = 1

y = 4
3x = 1 + 2y

y = 4
3x = 1 + 8

y = 4
x = 3



b) 4x - y = 18
5x + 2 1/2y = 30 //: 2,5

4x - y = 18
2x + y = 12

6x = 30
4x - y = 18

x = 5
y = 4x - 18

x = 5
y = 20 - 18

x = 5
y = 2

2 4 2
2009-11-08T15:21:39+01:00
A)2x+2y=26
3x-2y=1

5x=27/:5
2x+2y=26
x=5,4
2*5,4-2y=26
x=5,4
10,8-2y=26
x=5,4
-2y=26-10,8
x=5,4
-2y=15,2/:2
x=5,4
y=7,6


b) 4x-y=18/*-5
5x+2 1/2y=30/*4

-20x+5y=90
20x+10y=120

15y=210/:15
4x-y=18

y=14
4x-14=18

y=14
4x=18+14

y=14
4x=32/:4

y=14
x=8


2 1 2