Odpowiedzi

2009-11-08T15:07:04+01:00
Pierwsza wyprawa Kolumba 1492
22 maja 1492 roku Kolumb przybył do portu Palos, w którym, zgodnie z królewskim nakazem, miał otrzymać dwie karawele. Miasto oddało mu do dyspozycji karawele Niña i Pinta. Statki miały około 20 metrów długości i 7 metrów szerokości. Na okręt flagowy Kolumb wydzierżawił od Juana de la Cosa większy statek Santa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T15:14:32+01:00
Dnia 3 sierpnia 1492 r wyplynela z portu Palos de la Frontera flotylla pod dowodztwem Krzysztofa kolumba.Ich zaloge stanowilo 87 ludzi. Po krotkim pobycie na Wyspach Kanaryjskich okrety skierowaly sie na zachod. Dnia 12 pazdziernika 1492 r jeden z marynarzy dostrzegl lad. Byla to niewielka wyspa Guanahani. Kolumb nazwal ją San Salwador. Potem skierowali sie na zachod i odkryli Kube i Haiti. Odkryte ziemie nazwali Indiami Zachodnimi. W marcu 1493 wyprawa Kolumba powrocila do Hiszpanii.
2009-11-08T15:30:32+01:00
9 maja 1502 flotyllą złożoną z czterech okrętów i w towarzystwie 150 osób załogi Kolumb ponownie wyruszył na zachód. W międzyczasie Vasco da Gama odkrył drogę do Indii wokół kontynentu afrykańskiego. Kolumbowi pilnie potrzebny był sukces udowadniający, że droga na zachód jest krótsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza. Straciwszy dwa z czterech statków, zrezygnowany powrócił na Kubę, a następnie na Jamajkę. Tam został zmuszony do osadzenia pozostałych statków na mieliźnie. Kolumb ciężko zachorował i w takim stanie odtransportowano go do Hiszpanii, gdzie przybył 25 listopada 1504. Opuszczony, zgorzkniały i rozgoryczony Kolumb zmarł dwa lata później. Za życia Kolumb otrzymywał honoraria z ziem przez siebie odkrytych. Umierając był człowiekiem zamożnym. Historycy na podstawie "Dziennika wypraw" pisanych przez Kolumba w trakcie podróży uważają, iż był on świadom faktu odkrycia Ameryki. Potwierdzają to zwroty, jakich używał pisząc do Korony Hiszpańskiej.