1.Na zaprawę murarską (przed dodaniem wody) mieszamy cement, wapno i piasek w stosunku 1:1:6. Jaki procent objętości tej mieszaniny stanowi piasek?

2. 20% pojemności zbiornika w kształcie sześcianu o krawędzi 4m jest wypełniony wodą. Ile litrów wody jest w zbiorniku.?

Proszę o dokładne rozwiązanie...;/
błagam. pilne.!

3

Odpowiedzi

2009-11-08T15:25:10+01:00
Zad1.


(6/8 * 100)%=75%

zad2.

V= 4m * 4m * 4m = 64 m³ = 64 * 10dm * 10dm * 10 dm = 64000 dm³ =64000l

20% * 64000l =12800l
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T15:27:33+01:00
1+1+6=8
6/8*100% = 75%
Piasek stanowi 75% objętości tej mieszaniny.

Zad 2.
V=4³=64m³
0,2*64=12,8m³
1m³=1000l
12,8m³=12800l
W zbiorniku jest 12800litrów wody.
9 4 9
2009-11-08T15:28:06+01:00
1)
1+1+6=8
8-100%
6-x%
X=75%
2)
v=a*a*a
v=64m szescienne
64m-100%
x-20%
x=12,8m szesciennego
2 4 2