Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T15:42:38+01:00
Obecnych dziś - 4x
nieobecnych - x

nieobecnych dziś - 12% + 2 (x)
obecnych - 4*(12% + 2) (4x) ---- 48% + 8

48% + 8 + 12% + 2 = 70% + 10 <---- wszyscy uczniowie (obecni + nieobecni)


100% - 70% = 30 %

30 % - 10
100% - x

x= 10 * 100 / 30 ≈ 33

100% - 33
12% - x

x= 12*33 / 100 ≈ 4

33 - (2+4) = 33 - 6 = 27

Odp. Obecnych jest 27 uczniów.
2009-11-08T19:28:16+01:00
Obecnych dziś - 4x
nieobecnych - x
nieobecnych dziś - 12% + 2 (x)
obecnych - 4*(12% + 2) (4x) → 48% + 8
48% + 8 + 12% + 2 = 70% + 10 → wszyscy uczniowie (obecni + nieobecni)
100% - 70% = 30 %
30 % - 10
100% - x
x= 10 * 100 / 30 ≈ 33
100% - 33
12% - x
x= 12*33 / 100 ≈ 4
33 - (2+4) = 33 - 6 = 27
Odp Obecnych dzis jest 27 uczniów.
1 5 1