Kilka pytań :) :
1. Wybierz, które z tych elementów należą do budowy biernego aparatu ruchu:
-mostek
-mięsień prosty brzucha
-ścięgno Achillesa
-mięsień sercowy

2. Jaką funkcję pełni obręcz barkowa? Wymień kości whcodzące w jej skład.

3.Jaki jest zakres ruchu stawu kulistego?

4. Wyjaśnij dlaczego długotrwały lub intensywny wysiłek fizyczny może wywoływać bóle mięśni?

3

Odpowiedzi

2009-11-08T16:02:37+01:00
3.Staw Kulisty-porusza sie w wielu płaszczyznach.Np: staw barkowy i biodrowy
1. Napewno Mostek
2009-11-08T17:37:05+01:00
1. mostek
2.Obręcz barkowa pełni funkcję łącznika między kończyną górną a kręgosłupem. W skład obręczy barkowej wchodzą: 2 łopatki i 2 obojczyki
3.Staw kulisty umożliwia ruch kości we wszystkich kierunkach.
4.Ponieważ mięśnie szkieletowe bardzo szybko się męczą, ale też dla tego, że mięśnie do pracy potrzebują dużej ilości tlenu. a podczas intensywnego lub długotrwałego wysiłku mięśnie nie otrzymują wystarczającej "dawki" tego gazu.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T20:33:33+01:00
1. mostek
2. łączy kończyny górne z kegosłupem, składa się z dwóch łopatek i dwóch obojczyków.
3 rusz się we wszystkich kierunkach.
4 podczas wysiłku pracuje wiele mieśni, gdy są zmęczone zaczynają boleć, gromadzi się w nich kwas mlekowy który jest przyczyną tzw. zakwasów.

Co do 4 odpowiedzi w 100% nie jestem pewien, ale reszta jest dobra na 100% ;)
pozdrawiam ;)