Odpowiedzi

2009-11-08T15:47:22+01:00
Http://nutria14.webpark.pl/atena2.htm
albo tutaj:
http://mitologia.pinger.pl/m/1114092
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T15:48:38+01:00
Atena jest boginią powstałą w bardzo dziwny sposób. Zeus odczuwał od dłuższego czasu dotkliwe bóle głowy. Chcąc poznać ich przyczynę wezwał Hefajstosa najtęższego kowala i kazał sobie rozbić czaszkę. Ledwo Hefajstos zadał cios z głowy Zeus wyskoczyła Atena w jasnej zbroi. Była ona bóstwem mądrości i najbardziej przez Zeusa kochanym dzieckiem. Atena na Olimpie cechowała się w robotach tkackich i miała pierwsze miejsce ponieważ nikt inny na górze bogów nie zajmował siPewna księżniczka imieniem Arachne uważała że potrafi wyszywać równie pięknie a nawet jeszcze piękniej niż Atena. Stanęły do zawodów o to która piękniej wyhaftuje tkaninę. Arachne kreśliła na płótnie prawdziwe bajki o życiu bogów i nie tylko , a postacie wyglądały niczym żywe. Atena widząc, iż jej dzieło nie jest tak piękne ze złością podarła tkaninę Arachne. Dziewczyna powiesiła się z rozpaczy. Wtedy Atena spostrzegła jak bardzo zaślepił ją gniew. Wróciła księżniczce życie i jednocześnie zamieniła ją w pająkaę tym samym. Jednak na świecie było inaczej.
4 4 4
2009-11-08T16:49:52+01:00
Pewnego razu Zeusa zaczęła bardzo mocno boleć głowa, nie mógł on znieść tego więc oddalił się na pustynie tam przywołał Hefajstosa (kowal bogów), któremu kazał wziąć młotek i z całej siły uderzyć w jego głowę. Hefajstos wziął zamach i uderzył tak najsilniej jak tylko mógł głowa pękła a z niej wyszła Atena ( bogini sztuki i mądrości)
1 5 1