Na początek chcę zaznaczyć, że będę wybierała najlepszą odpowiedź :) Treść zadania: Udowodnij, że suma dwóch kolejnych liczb parzystych jest podzielna przez 2.
Bardzo bym prosiła ze wszystkimi obliczeniami i danym np. ... - 1. liczba parzysta itp. i obliczenia, oraz odpowiedź. No i nie na liczbach, tylko na literkach, to też ważne. Z góry przepięknie dziękuję i całuję :* :)

3

Odpowiedzi

2009-11-08T15:55:25+01:00
K-dowolna l.całkowita

2k + 2k+2 = 4k +2 = 2(2k+1)

udowodnione:)
2009-11-08T16:02:01+01:00
(a+1) / 2 nie równa się(nie ma skreślonego równania) n
(b+1) / 2 -----------------------"--------------------------- n
a / 2 = n n*2=a
b / 2 = n n*2=b
(a+b) / 2 = n
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T16:06:00+01:00
2n- pierwsza liczba parzysta
2n+2- druga liczba parzysta

2n+2n+2=4n+2=2(2n+1) - ta liczba zawsze będzie podzielna przed 2, ponieważ monożymy ją przez dwa a jak pomnożymy przez 2, to podzielić ją będzie można przez 2