Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T16:26:06+01:00
2Mg + O2 -> 2MgO
|
m=10g dostępna mO2 = 6g
M=48g/mol MO2 = 32g/mol

Masa Mg jest z góry ustalona, więc obliczamy z proporcji masę tlenu potrzebną do spalenia danej ilości magnezu.

48 g/mol Mg - 32 g/mol O2
10 g - x
---------------------
x = 10*32/48 = 6,(6) g

Tzn, że do spalenia 10g Mg potrzeba 6,(6)g tlenu. Nasze 6g, którymi dysponujemy nie wystarczy więc do całkowitego spalenia 10g Mg.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-08T21:03:08+01:00
Nie wystarczy

2Mg + 02 = 2Mg O
2*24,3 +2*32 = 80,6
czyli 16 g tlenu potrzeba 24,3 g Magnezu
16----24,3
6----x
x= 24,3*6/ 16
x= 9,1125g
a mamy spalić 10 gram - czyli NIE wystarczy