Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-08T16:19:49+01:00
X - liczba uczniów w klasie
12%x - nieobecni wczoraj
12%x + 2 - nieobecni dzisiaj
4(12%x + 2) - obecni dzisiaj

x = 12%x+2 + 4(12%x+2)
x = 0,12x + 2 + 4(0,12x+2)
x = 0,12x + 2 + 0,48 + 8
x = 0,6x + 10 /-0,6x
0,4x = 10 / :0,4
x = 25

25 - liczba uczniów w klasie
12% * 25 + 2 = 0,12 * 25 + 2 = 3 + = 5 - nieobecni
25 - 5 = 20 - obecni

Odp: Obecnych jest 20 uczniów
1 5 1
2009-11-08T16:23:09+01:00
X-liczba uczniów


4*(12%x + 2)= 88%x -2
4*(0,12x + 2)=0,88x - 2
0,48x + 8=0,88x - 2
10= 0,4x
x= 10/0,4
x=25

Liczba obecnych dzisiaj uczniów:
88%x - 2= 0,88*25 - 2=22-2=20
1 5 1